• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag ser ingen betala med kontanter längre (speciellt inte i dom finare delarna) vad är det för idioter som rånar ställen 2019?
Vad kan man få med sig på sin höjd, 200-300 spänn?
Alla nyttjar ju kort numera för Guds skull...

Uppenbarligen kan man det i Slottsstaden. Dom tar emot cash även på min dotters restaurang. Du vet, den som jag rekommenderade häromdagen....
...och näää, kontantkassan är betydligt större än sååå... :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 138
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Jag ser ingen betala med kontanter längre (speciellt inte i dom finare delarna) vad är det för idioter som rånar ställen 2019?
Vad kan man få med sig på sin höjd, 200-300 spänn?
Alla nyttjar ju kort numera för Guds skull...

Ja, jag hade inte ens 1 krona till kollekten i kyrkan över jul. Ska man lägga ner sitt kort?
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 138
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Uppenbarligen kan man det i Slottsstaden. Dom tar emot cash även på min dotters restaurang. Du vet, den som jag rekommenderade häromdagen....
...och näää, kontantkassan är betydligt större än sååå... :(

Läskigt :(
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Jag handlar bara med kontanta pengar.

Jag hade gärna också gjort det. Men problemet är att allt fler uteställen numera i Malmö inte tar kontanter för att slippa en hel del kriminella. Man vill inte ha bråk på sina ställen och folk som är insyltade i diverse skumma affärer brukar alltid betala kontant. Genom att då bara ta kort så kommer dessa personer inte in och ställer till med djävulskap.

Nu har till och med bagerier och dylikt börjat med bara kortbetalning. Man vill ta bort kontanterna helt, det är uppenbart.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag handlar bara med kontanta pengar.

Som @Terry_ skriver, så är kontanter snart ett minne blott. Iallafall i vår stad. Inte ens en kaffe för 25 riksdaler på Espresso House kan betalas med cash...

Hoppas att det blir så överallt - först då kommer rånen avta och det inkluderar även mataffärer.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag hade gärna också gjort det. Men problemet är att allt fler uteställen numera i Malmö inte tar kontanter för att slippa en hel del kriminella. Man vill inte ha bråk på sina ställen och folk som är insyltade i diverse skumma affärer brukar alltid betala kontant. Genom att då bara ta kort så kommer dessa personer inte in och ställer till med djävulskap.

Nu har till och med bagerier och dylikt börjat med bara kortbetalning. Man vill ta bort kontanterna helt, det är uppenbart.
Jag var på krogen i Malmö för några veckor sedan och betalade kontant.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Ur säkerhet ja, ur det egoistiska perspektivet nej. Att handla kontant har för mig blivit en ekonomisk rehabilitering.

Ok. Ja, för mig väger dock säkerheten högre... Rånrisken är föööör hög i denna stad. Idag kan du inte ens köpa en bussbiljett med cash. Även busschaufförerna blev utsatta för återkommande rån... :(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp